توانبخشی تریتا،توانبخشی کودکان،کاردرمانی کودکان،هزینه توانبخشی،آدرس توانبخشی،بهترین توانبخشی،بهترین مرکز توانبخشی معلولین،هزینه کاردرمانی،کاردرمانی کودک،توانبخشی کودک

تست هوش (iq test)

تست هوش

بسمه تعالی

تست هوش چیست؟

تست هوش نمره ای است که هوش کودک را می سنجد.اگر چه آزمون های هوش تنها عامل تعیین کننده قابلیت های ذهنی کودک نیست.
بهره هوشی 100 نرمال محسوب می شود و معمولا بهره هوشی بالای 130، نابغه شمرده می شود و کودکانی که دارای هوشی برابر یا بیشتر از این مقدار باشند، تیزهوش به حساب می آیند.اما باید بدانیم که نمره بهره هوشی مقدار ثابتی نیست و درست است که در طول حیات تغییرات جدی نمی کند اما تا حدی می توان از طریق تمرین و قرار گرفتن در مقابل محرک های ذهنی مختلف میزان هوش بهر را ارتقا داد. به همین میزان، کمبود محرک های ذهنی کافی و محیط زندگی نامناسب نیز می تواند تا حدی منجر به کاهش میزان هوشبهر (iq) شود.

 

تست هوش
تست هوش

آیا کودک من به تست هوش نیاز دارد؟

درواقع نتایج تست هوش تقریبا مشابه با هر اطلاعات دیگری در مورد سلامت و توانایی های کودکتان مهم هستند. در صورتی که بدانیم نمره هوشبهر کودک ما چقدر است در سطح و نوع آموزشی که برای او در نظر می گیریم موثر است. در صورتی که کودکان در خانواده هایی با سابقه فامیلی اختلالات یادگیری یا مواردی از کندذهنی به دنیا آمده باشند انجام تست هوش برای کودکان ضروری می شود تا هر چه زودتر بتوان اقدامات درمانی و آموزشی را در صورت بروز مشکل آغاز نمود. و همچنین بعضی از کودکان به دلایلی ممکن است در انجام تکالیفی که از آنها خواسته میشود کم کاری کنند به طوری که والدین یا مربیان تصور کنند، این مسئله به دلیل کم هوشی آنهاست. درصورتی که دقیقا برعکس است و این کودکان به دلیل هوش بسیار بالای خود، قادر به انجام برخی رفتارهای ظاهرا عادی و ساده نیستند. آزمون هوش کمک می کند این کودکان شناسایی شوند.

در مرکز توانبخشی تریتا برنامه آموزشی هر کودک متناسب با بهره هوشی خودش طرح ریزی میشود.

انجام تست هوش ،شرایط مکانی ،زمانی و رفتاری خاصی را دارد.اینگونه نیست که هر خانواده با داشتن سوالات بتواند در منزل تست را برای فرزند خودش برگزار کند.در این صورت نتیجه به دست آمده فاقد اعتبار میباشد.

نویسنده :مهسا سیاوش ، کارشناس ارشد روانشناسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پنج =

توانبخشی تریتا،کاردرمانی تریتا،هزینه توانبخشی،قیمت توانبخشی،بهترین مرکز توانبخشی،بهترین کلینیک توانبخشی،قیمت درمان اوتیسم،قیمت درمان سندروم داون،علایم سندروم داون،پیشگیری از سندروم داون
پیمایش به بالا