توانبخشی تریتا،توانبخشی کودکان،کاردرمانی کودکان،هزینه توانبخشی،آدرس توانبخشی،بهترین توانبخشی،بهترین مرکز توانبخشی معلولین،هزینه کاردرمانی،کاردرمانی کودک،توانبخشی کودک

۱۲ راهکار ساده برای مقابله با احساسات منفی ناشی از کرونا

۱-دیدگاه مثبتی به وقایع داشته باشید.کروناویروس جدید که در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در چین کشف شد، ان کرونا یا نیوکرونا نام گرفته است.
انواع قدیمی تر ویروس کرونا سارس و مرس بودند.
میزان کشندگی سارس ۱۰درصد،مرس ۳۰ درصد و نیوکرونا ۲ تا ۳ درصد است که از همه مدلهای کرونای قبلی کنتر است.از طرف دیگر شیوع سارس ۱.۲ مرس ۱.۴ و نیوکرونا ۴تا ۵ درصد میباشد که بیشترین درصد شیوع را در بین انواع کرونا ویروسها دارد.
لذا کمترین میزان کشندگی و بیشترین میزان شیوع را داراست.
همچنین از هر ۱۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا میشوند ۲ تا ۳ تفر در صورت داشتن سنین بالا ویا بیماریهای زمینه ای از قبیل سرطان،بیماریهای تنفسی و قلبی و نقص ایمنی فوت میکنند و بقیه بیماران بهبود میابند.از این رو نباید در جامعه به شکلی نگرانی بوحود بیاید که همه از نام بیماری وحشت کنند.

۲-به دنبال واقعیت باشید.اطلاعات بالینی و غیر بالینی و آمار مبتلایان به کرونا ویروس را از منابع رسمی و سایتهای مورد تایید وزارت بهداشت دنبال کنید

۳-سعی کنید احساسات اضطرابی خود را کنترل کنید.کنترل احساسات با شناخت و آگاهی صورت میپذیرد.

۴-شیوه سالم را برگزینید و از سلامت خود محافظت کنید.به اندازه کافی استراحت کنید،به طور منظم غذاهای مقوی ،میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و سعی کنید فعالیت بدنی و ورزشی مرتب داشته باشید.

۵-ضمن رعایت اصول پیشگیری ؛با دیگران در ارتباط باشید.با افرادی که به آنها اطمینان دارید صحبت کنید.همچنین با اعضای خانواده و دوستانی که باعث شادابی و نشاط شما میشوند ارتباط داشته باشید.از صحبت بیش از حد در مورد کرونا بپرهیزید.

۶-سعی کنید احساس عدم اطمینان را مدیریت کنید.آنچه در کنترل شماست و آنچه که کنترلی بر آن ندارید را مشخص و تفکیک کتید و برای آنها برنامه ریزی لازم را انجام دهید. در کارهای روزمره مشارکت کنید و سعی کنید برنامه روزانه خود را به اجرا درآورید.

۷-با فرزندان خود در مورد بیماری کرونا و راههای انتقال و پیشگیری به صورت صادقانه و در فواصل زمانی مشخص صحبت کنید.
یادآوری به فرزندان بنا به اقتضای سن آنها در کنترل شیوع بیماری بسیار موثر است.
به یاد داشته باشید فرزندانتان در کنترل احساسات و غلبه بر ترس شما را الگو قرار میدهند.
هر گونه که شما رفتار کنید آنها نیز همانگونه رفتار خواهند کرد.

۸-در صورت نیاز از تمرینات ذهن آگاهی،یوگا و مدیتیشن جهت تمدد اعصاب و ریلکسیشن استفاده کنید.

۹-با رعایت اقدامات پیشگیرانه به منظور برخورداری از روحیه بالاتر،روزانه به پیاده روی در محیطهای خلوت و به دور از ازدحام بپردازید.

۱۰-آموزش در خصوص اقدامات پیشگیرانه،حفظ ایمنی و راهکارهای مقابله را فراموش نکنید.

۱۱-پیگیری در حد مطلوب اخبار از منابع معتبر را فراموش نکنید.از پیگیری بیش از حد شبکه های اجتماعی به خصوص کانالها و سایتهای بیگانه و معاند بپرهیزید.آنها هیچ اطلاعات درستی در اختیار شما قرار نمیدهند.

۱۲-در صورت لزوم درخواست مشاوره دهید.اگر بیش از حد نگران هستید،ناراحتی طولانی مدتی دارید و یا واکنشهای روانشناختی طولانی مدت نسبت به این وقایع دارید و برعملکرد شغلی یا روابط بین فردی شما تاثیر منفی گذاشته حتما بایک روانشناس و مشاور مشورت کنید.

مشاورین ما آماده ارائه خدمات به شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

توانبخشی تریتا،کاردرمانی تریتا،هزینه توانبخشی،قیمت توانبخشی،بهترین مرکز توانبخشی،بهترین کلینیک توانبخشی،قیمت درمان اوتیسم،قیمت درمان سندروم داون،علایم سندروم داون،پیشگیری از سندروم داون
پیمایش به بالا