توانبخشی تریتا،توانبخشی کودکان،کاردرمانی کودکان،هزینه توانبخشی،آدرس توانبخشی،بهترین توانبخشی،بهترین مرکز توانبخشی معلولین،هزینه کاردرمانی،کاردرمانی کودک،توانبخشی کودک

درمان یبوست در کودکان

اوتیسم

یبوست و درمان آن:

یبوست با اشکال در دفع منظم مدفوع ،تغییر شکل و سفتی و عوارض جانبی مانند درد شکم و بی اشتهایی و…مورد توجه قرار میگیرد. باید توجه داشت که لزوما عدم دفع مدفوع بصورت هر روزه را نمیتوان ابتلا به یبوست تلقی کرد.ودر این مورد رفتار دفعی افراد متفاوت است. عامل اصلی یبوست جذب آب بیش از حد در روده ها و کندی عبور مدفوع سفت است که تاخیر در دفعات دفع و عوارض متاثر از آن را ایجاد میکند.

عدم مصرف مایعات کافی،عدم اعتنا به موقع جهت دفع و خود داری از انجام و تاخیر در دفع از جانب خود فرد،تحرک کم و بودن طولانی مدت در بستر،دوران بارداری،مصرف بعضی از داروها مثل هیدرو کسید آلومینیوم و بعضی بیماریها مثل دیابت در بروز یبوست موثر شناخته میشود. طبیعتا،مصرف مایعات متناسب با نیاز،داشتن تحرک مناسب و دوری از وضعیت استراحت طولانی مدت و غیر ضرور ،کاهش متناسب وزن،تغییر در عادات دفع و سعی در دفع روزانه با اقدام به رفتن به توالت حتی در غیر احساس نیاز به دفع جهت شرطی شدن روده ها،و مصرف فیبر بیشتر در رژیم غذایی ،مصرف ملین ها با پرهیز از اصراف در مصرف آن و پیگیری بیماریهای زمینه ای در صورت لزوم از موارد قابل تاکید در پیشگیری و درمان یبوست است.

یکی از تجویزات جهت درمان یبوست پودر پیدرولاکس میباشد. پودر پیدرولاکس ماهیتی شبیه فیبر دارد ،مثل میوه. مانند این است که کودک میوه بیشتر خورده باشد.خیلی دارو محسوب نمیشود. فقط داروهایی که باید با معده خالی مصرف شوند بهتر است با پیدرولاکس خورده نشوند. وگرنه خیلی ایمن هست ومشکل خاصی ایجاد نمیکند. طولانی مدت هم قابل استفاده میباشد.

مرکز توانبخشی تریتا با ایده های جدید برای بازگرداندن کودکان به زندگی عادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

توانبخشی تریتا،کاردرمانی تریتا،هزینه توانبخشی،قیمت توانبخشی،بهترین مرکز توانبخشی،بهترین کلینیک توانبخشی،قیمت درمان اوتیسم،قیمت درمان سندروم داون،علایم سندروم داون،پیشگیری از سندروم داون
پیمایش به بالا